7 клас. Українська мова
25.04.2022 Тема. Сполучник як частина мови
Переглянути відеоурок за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=uKtoaoFFS3s
Домашнє завдання: опрацювати тему параграфа 45, виконати вправу 480
14.04.2022 Тема. Непохідні і похідні прийменники
Домашнє завдання: опрацювати конспект в зошиті , виконати вправу
Переписати, вставляючи пропущені букви. У кожному реченні визначити прийменники. Вказати похідні прийменники, пояснити спосіб їх творення.
С..дить батько кінець стола, на руки сх..лився. (Т.Шевченко.) Із-за гори місяць ясний на луг поглядає; край бер..га дівчинонька тихо походжає. (Л.Глібов.) Д..рева споконвіку поруч нас. Вмирає за людину дер..вина. Знов по короткій ночі день устав ясночолий. (К.Галчинський.) Маю жаль я за всім, що пл..ло біля мене й круг мене. (М.Рильський.) Ідуч.. назустріч бур..вію, сам на півдорозі упаду. (М.Сингаївський.) Поміж двома мат..риками ліг многоводний океан. (М.Рильський.)
11.04.2022 Тема. Прийменник як частина мови
Домашнє завдання:опрацювати параграф 34, виписати з української літератури 5 речень, підкреслити прийменники.
22.03.2022 Тема . Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі.
Домашнє завдання: написати твір про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі.
21.03. 2022. Тема. Правопис прислівників
Домашнє завдання: вивчити таблицю на с. 143-144, виконати вправу 418
14.02.2022. Тема. Ступені порівняння прислівників
Переглянути відео за покликанням:
https://www.youtube.com/watch?v=6WCzV5GNAV8
Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал у підручнику, скласти конспект, виконати вправу 341
10.02.2022. Тема. Розряди прислівників за значенням.
Домашнє завдання:опрацювати тему параграфа 32, виконати врпаву
08.02.2020 Тема. Прислівник як частина мови
Домашнє завдання: опрацювати тему параграфа 32, виконати вправу 328
07.02.2022. Тема. РМ. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі
Домашнє завдання: написати твір на чернетці на одну із запропонованих тем у вправі 604 (с. 225)
03.02.2022. Тема. Контрольна робота. Дієприслівник
Домашнє завдання: накреслити опорну схему з теми
02. 02.2022. Тема. Дієприслівник. Підготовка до контрольної роботи
Домашнє завдання: виконати тести, надіслати до 18.00
Контрольна робота №4
ДІЄПРИСЛІВНИК
І варіант
І рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1? 4.
[1]Угорі крізь листя береста жовтіли зорі. [2] Сперечаючись гомоніли люди. [3] Парубок вийняв сопілку, нерішуче приставивши до губ, і знову одняв її. [4] Подолавши нерішучість, нарешті він заграв. [5] Звуки насмілювалися, росли, тонкими нитками розбігаючись на всі боки.
Завдання 1? 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Дієприслівниковий зворот ужито в реченнях
А 1,3,4 Б 2,3,5 В 3,4,5 Г 2,3,4(0,5 б.).
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 2 Б 3 В4 Г 5(0,5 б.).
3. Дієприслівником теперішнього часу виступає слово
А жовтіли Б подолавши В приставивши Г розбігаючись(0,5 б.).
4. Одиничний дієприслівник ужито в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
Завдання 5? 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише
ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Граматичну помилку допущено в реченні
А Коли ми проходили повз вежу, годинник пробив шосту.
Б На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.
В Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.
Г Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину. (0,5б.)
6.Не виділяють комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)
А Біля багаття обнявшись сиділи друзі.
Б Пряме дерево і вмирає стоячи.
В Пташині хори втомившись поволі затихають.
Г Посміхнувшись дівчина підійшла до Остапа. (0,5б.)
7.Не з дієприслівниками пишеться разом у рядку
А (не)сказавши, (не)знаючи, (не)зрозумівши
Б (не)прив’язавши, (не) вимивши, (не)пройшовши
В (не)здужаючи, (не)навидячи, (не)хтуючи
Г (не)люблячи, (не)довівши, (не)читаючи (0,5б.)
8.Дієприслівниковий зворот входить до складу речення
А Старий воєвода вважав, що не може його дочка, живучи серед повстанців, не навчитися того, що вміють вони.
Б Складені із грубо обтесаних колод, вони здаються приземкуватими грибами, з вершечків яких в’ються сизі дими.
В Вільне життя в горах, військові вправи і посильна робота зміцнили хлопця.
Г Дівчина крізь сльози безмовно кивнула головою і потисла козакові руку. (0,5б.)
9. Неправильно розставлено розділові знаки в реченні
А Лише рілля в степу, зберігши колір чорний, його перелива в золото колосся.
Б Роман хотів вирватися, але капітан міцно струсонувши його, поставив на місце.
В Засинаючи, ще почув, як увійшла мати.
Г Дерева стояли в снігу, настовбурчившись замерзлими гілочками. (0,5б.)
10. Дієприслівники недоконаного виду утворюють за допомогоюсуфіксів
А -учи(ючи), -ачи(ячи) Б -вши, -ши
В -ськ, -ши Г -есеньк, -учи(0,5б.)
11. Дієприслівники недоконаного виду записано в рядку
А нездужаючи, прочитавши, бажаючи
Б скинувши, колючи, проспівавши
В пізнавши, нехтуючи, об’їжджаючи
Г мріючи, бачачи, стоячи (0,5б.)
12.Літеру и на місці пропуску потрібно написати в рядку
А синіюч…далекі ставки
Б співаюч.. дівчата
В усі літаюч.. об’єкти
Г літаюч.. над озером (0,5б.).