A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Інноваційна діяльність

Освітній процес, як і вся діяльність педагога − це щоденна творчість та знаходження нових методів впливу на дитину. Грамотний та творчо налаштований педагог завжди знайде можливість на базі традиційних методів навчання, які роками давали йому високі показники знань дітей, знайти шляхи підвищення ефективності своєї роботи завдяки використанню новітніх технологій, досвідів та методів в роботі.

Розвиток системи освіти вимагає впровадження  нових методів навчання і виховання дітей. Для створення сучасного інноваційного простору педагогічний колектив втілює в практичну діяльність такі інноваційні технології:
 

1.Спадщина В.Сухомлинського

Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді  В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського - це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення освітнього процесу до природи конкретної дитини. Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.

2. Педагогіка М. Монтессорі («Будинок вільної дитини»)
             Створення предметно-просторового середовища, у якому дитина зможе  реалізувати свої природні здібності та задатки. Діяльність дитини повинна бути вільною та самостійною. Педагог використовує у роботі самонавчальні засоби – матеріали, з якими вихованець працює, наслідуючи педагога, діючи за зразком, а потім самостійно приступає до їхнього виконання. Індивідуалізація розвитку дошкільників реалізується через взаємодію з матеріалами, з урахуванням права вибору дітей, природних потреб та вікових особливостей.

3. Ейдетика

 Навчання  за допомогою  ейдетики,  яке  базується  на  грі  та  фантазії,  дає можливість  дитині  швидко й  надовго  запам’ятати  потрібну  інформацію, дозволяє  переключитися  з  одного виду  діяльності  на  інші. Методика ейдетики включає різні методи на розвиток асоціативного мислення. Асоціативне мислення є не лише основою хорошої пам’яті, а й сприяє розвитку активної мовленнєвої та творчої діяльності. Розум  малюків завжди активний, йому властивий безперервний пошук асоціацій. Якщо дітям допомагати розвивати  асоціативне мислення змалку, то згодом вони будуть успішнішими, знаходитимуть нестандартні рішення у навчанні і в повсякденних ситуаціях.

4. Мнемотехніка

Мнемотехніка – це техніка запам'ятовування. Сукупність прийомів і способів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення штучних асоціацій. Завдяки образності, ігровому та емоційному компонентам, що покладені в основу мнемотехніки, процес запам'ятовування перетворюється для дитини на цікаву захопливу гру, а потрібна інформація мимовільно й міцно закарбовуватиметься в пам'ять.

5. LEGO-технологія

Універсальний конструктор, який має ряд переваг перед іншими видами конструкторів: унікальна пластмаса, велике різноманіття деталей і можливість їх оригінального використання, яскравість, якість, безпечність, свобода у виборі тематики і матеріалу, що викликає з боку дітей інтерес саме до цього конструктора. З його деталей дошкільники легко меблюють кімнату для ляльки, створюють загони для звірів, будують гаражі й автотраси. Він не містить чіткої інструкції з використання, відкриває простір для пошуку, стимулює дитячу допитливість, а тому конструкції можуть вдосконалюватися, змінюватися, трансформуватися у будь-що, що необхідно дітям для гри. У нього немає вікових обмежень і діти мають можливість  продовжувати займатися цим видом діяльності, ускладнюючи й удосконалюючи свої вміння.

6. Здоров’язберігаючі технології

Фітболгімнастика.  Фітболгімнастика включає виконання гімнастичних вправ на великих надувних еластичних м’ячах різного діаметру і конфігурації. Гімнастичні м’ячі та їх аналоги є   багатофункціональним   обладнанням,   що   забезпечує   реалізацію загальнорозвивальних і профілактичних завдань. Ці м'ячі являють собою пусті гумові   камери,   які   мають   якості   еластичності,   незвичайної   форми,   яскраве забарвлення,   приємний   запах,   спеціальну   поверхню,   що   не   дозволяє   легко зісковзнути з м'яча. Рухові дії з гімнастичними м’ячами зміцнюють м’язи спини й черевного пресу,   але   головне   формують   навички   правильної   постави.   Крім   того,   така діяльність сприяє вдосконаленню функцій рівноваги і рухового контролю, а також зміцненню та розслабленню груп м'язів і можуть бути використані для тренування серцево-судинної та дихальної систем. Гімнастичні м'ячі ефективно застосовувати також і в роботі з дітьми, які мають відхилення в стані здоров'я: при порушенні координації рухів; при надлишковій вазі; при захворюваннях органів дихання; при слабкості м'язів; при порушеннях постави.

Хатха-йога це профілактика сколіозу, астми, простудних захворювань. Діти стають спокійнішими, добрішими, у них з'являється впевненість у своїх силах. Йогівські вправи вимагають особливої зосередженості, це розвиває у дітей увагу і посидючість, організованість, уяву, вольові якості дітей. Поліпшується кровообіг, нормалізується робота внутрішніх органів, організм очищається від шлаків, знімається втома, зміцнюються слабкі м'язи, розвивається гнучкість, поліпшується поставу. Більшість вправ вхатха-йоги природні, фізіологічні. Вони копіюють пози тварин, птахів, певні положення людей, предмети. Використання знайомих образів тварин, птахів допомагають дітям уявити ту чи іншу позу.

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора