Літературне читання 29.10.2021-05.11.2021
29.10.2021
Тема: «Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою»
Опрацювати у підручнику с 40, у робочому зошиті с 18
30.10.2021
Тема: «Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя.»
Ознайомлення з визначенням «чарівні казки»
Крім казок про тварин є ще інша група казок, героями яких є люди з надзвичайною силою, які гаряче захищають інтереси народу, гнівно карають ворогів, ступають у двобій із злом та брехнею. У таких казках описані незвичайні пригоди, які обов'язково пов'язані з чарами і дивовижними перетвореннями. Сьогодні ми з вами вирушаємо у далеку мандрівку до країни Чарівних казок. Запитаєте, чому чарівних? Бо саме в них відбувається все найчарівніше та найнеймовірніше: живуть багатоголові змії; дивовижні птахи, дерева, кущі, річки –вміють розмовляти, а люди та тварини наділені надзвичайно великою силою.
- Які б казки ви віднесли б до чарівних?
(Перегляд учнями збірок чарівних казок)
г) Вправа «Очікування»
- Про що, на вашу думку, йтиме розмова у цій казці?
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Робота над ознайомленням з казкою «Кирило Кожум’яка»
Читання казки вчителем (під час читання демонструються презентація ілюстрацій до казки)
- Коли відбулися події?
-Хто головний герой казки?
-Чому він має таке прізвище?
Словникова робота
- Відновити слова і пояснити значення
П*д (пуд) - стара міра маси і ваги. Як одиниця маси 1 пуд = 16 кг
Б*л*в*(булава) – кулясте потовщення на кінці палиці, зброя
*е*і* (леміш)– частина плуга, що розрізає землю
Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання
- Яку дань збирав змій із людей?
- Чому він не з'їв князівну?
- Як змій розповідав про Кирила Кожум'яку?
- Як князівна повідомила батькові про те, що змія можна подужати?
- Що подумав князь, коли побачив голуба?
- Хто вмовив Кирила погодитися на бій із змієм?
- Що потрібно було богатиреві, щоб підготуватися до бою?
02.11.2021
Тема: «Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження).Стислий переказ казки.»
Опрацювати у підручнику с 43-45
Ка?зка — це вид усної творчості, що походить від народних переказів, розповідь про фантастичні події та персонажі.
Українська народна казка «Кирило Кожум’яка»
Чия відвага, того й перемога!
Без початку нема кінця !
Кінець діло хвалить!
Словникова робота
|
Характеристика Кирила Кожум’яки
Хоробрий
- Мужній
- Лагідна
- Запальний
- Сильний
- Ніжна
- Підступний
- Жорстокий
- Кмітлива
• Рішучий
Доведи, що « Кирило Кожум’яка» - це чарівна казка?
- _____________________________________________________________
- _____________________________________________________________
- _____________________________________________________________
Як ти розумієш прислів'я «Чия відвага, того й перемога»?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Розкажи, що таке казка, які види казок ти знаєш?
3. Охарактеризуй князівну (дівчата) та Змія (хлопці).
4. Склади план казки.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
03.11.2021
Тема: «Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки.»
Опрацювати у підручнику с 46, домашнє завдання написати розповідь «Мій улюблений мультфільм»
04.11.2021
Тема: «Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність дій»
Опрацювати у підручнику с 47-49, у робочому зошиті с 20-21; домашнє завдання с 47-49 – читати, переказувати
05.11.2021
Тема: «Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок. Вибірковий переказ частин тексту»
Опрацювати у підручнику с 49