A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Поради для громадян від проєкту "Мрія"

Дата: 12.09.2023 09:44
Кількість переглядів: 20

Ти можеш долучитися до спільноти і стати частиною нашого супротиву російській військовій агресії у мережі Інтернет:
https://t.me/+EbXZHBfHXbszY2I6 – офіційний канал спільноти
@stopdrugsbot – офіційний бот для повідомлення про ворожі ресурси

ПОРАДИ ДЛЯ ГРОМАДЯН

Схема 1
Знайома людина просить позичити грошей в особистому повідомленні в месенджері соціальної мережі. Це може бути хтось, із ким ви давно не спілкуєтесь, але є ризик, що сторінку людини зламали шахраї.

Що робити:
✅ зв'язатися з людиною через інший канал (телефоном, поштою, іншим месенджером) і запитати про повідомлення. 

Якщо людина не надсилала повідомлення: 
✅ розповісти, що її акаунт зламали;
✅ порадити змінити пароль до месенджера та увімкнути двофакторну аутентифікацію;
✅ попросити повідомити про інцидент Кіберполіцію та CERT-UA.

Схема 2:
Вам може надійти повідомлення в месенджері або пост у соцмережах про надання фінансової допомоги, яку може отримати будь-хто. 

Гроші пропонують нібито від імені державних, міжнародних установ або банків. 

Повідомлення зазвичай містить посилання на чат-бот або сайт, де нібито можна дізнатись додаткову інформацію.

Як діяти:
✅ потрібно отримувати інформацію, особливо з приводу фінансових виплат, лише з офіційних джерел;
❌ не переходити за сумнівними посиланнями;
❌ не повідомляти конфіденційної інформації стороннім (дані картки, логін та паролі до онлайн банкінгу тощо);
✅ якщо ж особисту (персональну) інформацію розголошено, потрібно звернутись до банку та заблокувати картку;
✅ якщо підозрюєте шахрайство – негайно повідомляйте правоохоронців.

Схема 3:
Повідомлення про евакуаційний рейс за умови передплати.

Що робити:
✅ перевіряти інформацію про евакуаційні рейси, гуманітарні коридори необхідно тільки на офіційних ресурсах;
✅ обирати післяплату перевезень;
✅ якщо ви постраждали від шахрайства, заповніть форму на сайті кіберполіції.

Схема 4:
Зловмисники можуть "продавати" в інтернеті товари, яких насправді не існує, за передплатою. 

Як діяти:
✅ купуйте товари та сплачуйте кошти лише на перевірених сайтах;
✅ у разі сумнівів, надайте перевагу післяплаті;
✅ для онлайн-шопінгу відкрийте віртуальну картку і переказуйте на неї лише суму, необхідну для оплати;
❌ нікому не повідомляйте термін дії картки, CVV та PIN-код;
❌ при купівлі на платформі оголошень обговорюйте деталі угоди тільки в чаті цієї платформи – НЕ переходьте у сторонні месенджери;
✅ перевіряйте правильність назви необхідного сайту: один непомітний символ на панелі адреси може означати, що ви потрапили на фішинговий ресурс.

Схема 5:
Псевдопокупець може запитати реквізити картки для оплати за ваш товар на дошці оголошень і називати час здійснення переказу. 

У цей час напарник зловмисника під виглядом працівника служби безпеки банку може зателефонувати вам і сказати, що для зарахування грошей необхідно "активувати платіжну картку". 

Він диктує реквізити підконтрольних рахунків, видаючи їх за коди активації картки. 

Як діяти:

❌ не повідомляйте стороннім даних картки або даних, що можуть бути використані для підтвердження платежів;
❌ не виконуйте жодних операцій з "верифікації" карти;
✅ у разі сумнівів – телефонуйте до банку за телефоном, вказаним на звороті картки, і уточніть інформацію.

Схема 6:
Розсилання повідомлень начебто від офіційних установ про збір коштів на ЗСУ. 

Що робити:

✅ переказуйте гроші лише через офіційні фонди, благодійні організації або людям, яких ви знаете особисто і яким довіряєте;
❌ не переходьте за сумнівними посиланнями;
❌ не вказуйте на сторонніх ресурсах даних вашої банківської картки.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора