10 клас-Всесвітня історія
10.11.21
Тема:Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах:причини, сторони та наслідки протистояння”
У робочому зошиті
1. Розподіліть твердження про Версальсько- Вашингтонську систему у дві колонки та дайте їм заголовки
• Стала основою післявоєнної міжнародної стабілізації.
• Сприяла розрядці післявоєнної напруженості.
• Оновила принципи міжнародних відносин.
• Створено Лігу Націй – першу міжнародну організацію для координації відносин між державами.
• Умови миру були несправедливі до переможених народів, що призвело до наростання реваншистських настроїв.
• Не взято до уваги реальні можливості переможених із виплати репарацій.
• Поза системою опинилася Радянська Росія.
• Під виглядом мандатної системи фактично залишилася колоніальна система.
• Ліга Націй нехтувала інтересами неєвропейських країн.
• Центральна Європа стала регіоном політичної нестабільності, оскільки новостворені держави мали взаємні претензії.
• У новостворених державах проживали численні національні меншини, що призвело до загострення національного питання
• Визнано суверенітет ряду європейських держав.
• Китай зумів зберегти територіальну цілісність.
• США посилили свою роль у світі, перетворившись на кредитора Європи.
2. Робота з історичним джерелом.
Опрацюйте «14 пунктів» В. Вілсона на с. 30-31 підручника.
- Які основні напрямки світової політики США розглядаються у наведеному документі?
- Що відповідало прагненням народів, а що було претензією на світове лідерство?
- Поміркуйте, що стояло за тезами «свободу морів», «свободу торгівлі», «справедливе рішення колоніальних проблем» тощо.
- Чи вдалося В. Вільсону реалізувати свою програму, визначену в «14 пунктах»?
Домашні завдання
1.Повторити параграф 4-7, знати дати, поняття.
2.Заповнити таблицю «Рурський конфлікт»
Рік |
|
Причини |
|
Зміст |
|
Результат |
|
10.11.21
Узагальнення за темою «Облаштування повоєнного світу»
Домашні завдання
1. Прочитати параграф 4-7, вивчити поняття, знати дати.
2. *Скласти тестові завдання.