A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Моніторинг готовності здобувачів освіти 11 класу до зовнішнього незалежного оцінювання

Дата: 21.02.2022 15:44
Кількість переглядів: 56

Довідка

про підсумки моніторингу якості знань учнів 11 класу

з англійської мови, української мови, математики, історії України, біології, фізики

у 2020/2021 навчальному році

 

На виконання наказу директора НВК від 02.02.2021 «Про проведення шкільного моніторингу якості знань учнів 11 класу в 2020/2021 навчальному році», відповідно до плану заходів щодо підготовки учасників освітнього процесу до якісного проходження зовнішнього незалежного оцінювання, з метою вивчення стану підготовки учнів 11 класу до державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, організації корекційної роботи з випускниками у лютому 2021 проведено шкільний моніторинг якості знань учнів 11 класу з англійської мови, української мови, історії України, математики, біології, фізики.

У моніторинговому дослідженні якості знань з української мови брали участь 5 учнів 11 класу НВК, що становить 100% від загальної кількості випускників, які будуть складати ЗНО. Для ґрунтовного вивчення якості мовної освіти випускників школи учасникам дослідження було запропоновано два варіанти контрольної роботи для загальноосвітніх класів у формі тестів та творчого завдання. Основою змісту завдань була чинна програма з української мови для закладів загальної середньої освіти.

Проаналізувавши результати моніторингових досліджень якості знань з української мови, слід зазначити, що завдання виконали:

- на достатньому рівні – 2 учні (40 %);

- на середньому рівні – 3 учні (60 %).

Середній бал результатів навчальних досягнень за І семестр з української мови учнів 11 класу – 6,6 бали, моніторингового дослідження – 6 балів.

Розбіжність між результатами семестрового оцінювання та моніторинговим дослідженням незначна і становить 0,6 бали в бік зниження результатів, що свідчить про об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів учителем Городиською Т.В. та необхідність систематизації повторення навчального матеріалу у ІІ семестрі 2020/2021 навчального року.

Здобувачі освіти мають багато прогалин в знаннях з української мови. Найбільші труднощі в учнів 11 класу викликали завдання на визначення відокремлених членів речення, постановку розділових знаків у складних реченнях, при однорідних членах речення, на знання і застосування орфограм, в визначенні синтаксису простого речення.

У моніторинговому дослідженні якості знань з математики брали участь 4 учнів 11 класу, що становить 80% від загальної кількості випускників, які будуть складати ЗНО з математики. Для вивчення якості математичної освіти учасникам дослідження було запропоновано контрольну роботу для загальноосвітніх класів у формі тестових завдань. Основою змісту завдань була чинна програма з математики для закладів загальної середньої освіти. Робота складалася з трьох частин: із завданням вибрати одну правильну відповідь та на встановлення відповідності (логічної пари), завдання відкритої форми з короткою відповіддю та завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Проаналізувавши результати моніторингових досліджень якості знань з математики, слід зазначити, що завдання виконали:

- на достатньому рівні – 2 учні (50 %);

- на початковому рівні – 2 учні (50 %).

Середній бал результатів навчальних досягнень учнів 11 класу з математики за І семестр – 7,0 балів, моніторингового дослідження – 4,5 бали. Розбіжність у бік зниження результатів складає 2,5 бали. Результати моніторингу з математики свідчать про недостатню готовність випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з математики, необхідність повторення і систематизації програмових знань та проведення вчителем індивідуальної роботи з корекції знань учнів.

Найбільше труднощів в учнів викликали завдання на обчислення виразів із раціональним показником, на побудову графіка логарифмічної функції, під час знаходження кутового коефіцієнта дотичної, у знаходженні області допустимих значень логарифмічної функції, при виконанні завдання на спрощення ірраціональних виразів. Більшість учнів не приступила до розв’язання геометричної задачі на знаходження бічної поверхні піраміди.

У моніторинговому дослідженні якості знань з історії України брали участь 5 учнів 11 класу, що становить 100% від загальної кількості учнів, які будуть складати ЗНО з історії України. Учням було запропоновано контрольну роботу у формі різнорівневих тестових завдань. Основою змісту завдань була чинна програма з історії України для закладів загальної середньої освіти.

Проаналізувавши результати моніторингових досліджень якості знань з історії України, слід зазначити, що завдання виконали:

- на достатньому рівні – 3 учні (60 %);

- середньому рівні – 2 учнів (40 %).

Середній бал результатів навчальних досягнень учнів 11 класу з історії України за І семестр – 6,8 балів, моніторингового дослідження – 6,6 балів. Розбіжність у бік зниження результатів складає 0,2 бали. Результати моніторингу з історії України свідчать про об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів учителем Федорець Л.О.

Труднощі в учнів виникли під час виконання завдань на встановлення хронологічної послідовності, учні показали недостатнє знання історичних дат, географічного розташування земель України, допускають помилки у завданнях з картосхемами.

У моніторинговому дослідженні якості знань з англійської мови брала участь 1 учениця 11 класу, що становить 100% від загальної кількості учнів, які будуть складати ЗНО з даного предмету. Було запропоновано тестові завдання у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Основою змісту завдань була чинна програма з англійської мови для закладів загальної середньої освіти.

Результати моніторингових досліджень якості знань з англійської мови:

- на достатньому рівні – 1 учень (100 %);

Розбіжність у бік зниження результатів складає 2 бали. Середній бал результатів навчальних досягнень учениці за І семестр – 9 балів, моніторингового дослідження з біології – 7,0 балів, що свідчить про значні прогалини в знаннях та необхідність проведення корекційної роботи.

При виконанні І частини роботи, виконанні тесту «Розуміння на слух» (аудіювання) були допущені помилки у завданні на визначення правильності/неправильності твердження. При виконанні ІІ частини роботи «Читання» ученицею допущена помилка у завданні на встановлення відповідності. У частині ІІІ «Використання мови» найбільше помилок допущено у завданні на заповнення пропусків у тексті. Завдання у частині «Письмо» передбачало створення здобувачем освіти власного висловлювання відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. Письмове висловлювання відповідало заданому формату, але не містило висновку, були допущені непоодинокі випадки некоректного вживання лексичних засобів.

У моніторинговому дослідженні якості знань з біології брала участь 1 учениця 11 класу, що становить 100% від загальної кількості учнів, які будуть складати ЗНО з біології. Було запропоновано тестові завдання у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Основою змісту завдань була чинна програма з біології для закладів загальної середньої освіти.

Результати моніторингових досліджень якості знань з біології:

- на достатньому рівні – 1 учень (100 %);

Середній бал результатів навчальних досягнень учениці за І семестр – 10 балів, моніторингового дослідження з біології – 10 балів, що свідчить про об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів вчителем біології Сахнюком В.Г.

При виконанні завдань з біології учениця допустила типові помилки: неточності при обгрунтуванні ролі органічних речовин у будові і життєдіяльності організмів, недостатньо засвоєні теми з будови фізіологічних систем людини.

У моніторинговому дослідженні якості знань з фізики брали участь 3 учнів 11 класу, що становить 100% від загальної кількості учнів, які будуть складати ЗНО з фізики.

Учням було запропоновано тестові завдання у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Основою змісту завдань була чинна програма з фізики для закладів загальної середньої освіти.

Проаналізувавши результати моніторингових досліджень якості знань з фізики, слід зазначити, що завдання виконали:

- на достатньому рівні – 1 учень (34 %);

- середньому рівні – 2 учні (66%).

Середній бал результатів навчальних досягнень учнів, які брали участь у моніторин-говому дослідженні з фізики, за І семестр – 7 балів, моніторингового дослідження – 5,3 бали. Розбіжність у бік зниження результатів складає 1,7 балів.

Учні мають прогалини з тем: «Механіка», «Оптика», «Теплові явища». «Магнітне поле». Допущені помилки при розв’язуванні задач на встановлення відповідності з теми «Внутрішня енергія», на знання і застосування формул, виконання математичних розрахунків, знання одиниць вимірювання фізичних речовин, графічні завдання. Завдання відкритого типу виконані здобувачами освіти невірно.

Результати моніторингу з фізики свідчать про неготовність випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з фізики, недостатню результативність роботи вчителя фізики Калюжного С.М. з повторення та систематизації знань учнів, які складатимуть ЗНО з фізики.

Заступник директора

з навчально-виховної роботи                                                                                       Надія МЕЛЬНИК                                       


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора