A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Поради батькам

ПОРАДИ ЛОГОПЕДА

БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

ЯКЩО ХОЧЕШ ДИТИНУ НАВЧИТИ ПИСАТИ ГРАМОТНО,
СПОЧАТКУ НАВЧИ ЇЇ ЧІТКО І ПРАВИЛЬНО ВИМОВЛЯТИ,
ПРОГОВОРЮВАТИ СЛОВО, РЕЧЕННЯ,

ТЕКСТ, ЧІТКО КОЖЕН ЗВУК!
П.С.ТОЦЬКИЙ

 

На той час, коли Ваша дитина піде до школи, вона повинна володіти грамотною фразою, розгорнутою мовою, об’ємом знань, умінь і навичок, які передбачені програмою дошкільної освіти. Адже всі помилки, які роблять діти у мові, діти-школярі згодом переносять на письмо. А, враховуючи, що мовленнєвий розвиток продовжується ще і під час шкільного навчання, вони можуть спричинити різноманітні стійкі порушення у засвоєнні шкільних знань, насамперед з предметів мовного циклу: читання, письма, рідної мови. Порушення мовлення значно ускладнюють засвоєння дитиною іноземних мов, які тепер вивчаються з 1 класу.

Вченими встановлено, що діти, які йдуть до школи з вадами мовлення, набагато гірше підготовлені до навчання, ніж діти з нормально розвиненою мовою. Такі діти мало і неохоче читають, отже мало знають, у них обмежений словниковий запас. Неуважне ставлення до мовлення дитини позначається не тільки на її техніці читання, але й на грамотності.

Тому, якщо ваша дитина п’ятирічного віку говорить неправильно навіть кілька звуків, їй потрібно відвідувати логопедичні заняття. А може ці недоліки самі пройдуть? До речі, так вважають немало батьків. Але доведено, що з віком дефекти мови входять у звичку, закріплюються у слуховій пам’яті, важкі порушення впливають на розумовий розвиток дитини, якщо їй не буде надана відповідна допомога. Тому виховання чистої і правильної вимови всіх звуків рідної мови повинно бути закінчене в дитячому садку.

Більшість батьків хвилює лише неправильна звуковимова дитини, і дуже рідко звертається увага на недорозвинення лексичної та граматичної ланок мовлення. Не забувайте, що всі сторони мовлення формуються, розвиваються і функціонують у єдності та нерозривно пов’язані між собою. Тому важливо коригувати звуковимову, збагачувати словник, формувати граматичні категорії (рід, число, відмінки, час, вид), зв’язне мовлення та розвивати мислення, увагу та пам’ять. Тільки за таких умов навчання буде всебічним і сприятиме гармонійному розвитку малюка.

 

Прислухайтесь до моїх порад:

  • Розмовляйте з дитиною під час будь-якої діяльності.

  • Розповідайте про те, що ви робите і що робить вона сама.

  • Учіться уважно слухати дитину, дивлячись їй в очі.

  • Ставте відкриті запитання. Це стимулюватиме дитину давати повні відповіді.

  • Витримуйте паузу після поставленого запитання.

  • Розповівши дитині коротеньке оповідання, запропонуйте переказати його.

  • Розглядайте разом ілюстрації до оповідань, сюжетні картинки. Запропонуйте відповісти не непрямі запитання: „Що було до того, що тут зображено? Що сталося потім?”

  • Для збагачення словника дитини вчіть її називати предмети, що навколо, їхні ознаки та дії з ними.

  • Пам’ятайте ваша мова – зразок для дитини!

  • Завжди відповідайте на запитання сина чи доньки, підтримуйте їхню допитливість.

  • Любіть дитину й хваліть її за позитивні вчинки та правильні відповіді.

          

Поради батькам у подоланні мовленнєвих порушень

Шановні батьки !

1. Пам’ятайте, ваша допомога дуже потрібна дітям.

Вона повинна бути систематичною і грамотною .

2. Займайтеся з дітьми під контролем логопеда, урахуйте його поради, інтереси і бажання дітей. Не забувайте про їхній вік і особливості пам’яті, мислення, уваги.

3. Показуйте дітям правильну артикуляцію «важких» звуків. Пропонуйте їм чітко і виразно повторити за вами звук, слово, фразу. Чималої уваги потребує робота щодо введення звука в мовлення, навчання дитини правильно вживати звук у словах, фразовому мовленні, а пізніше грамотно будувати речення, висловлювання, невеличкі зв’язні розповіді за запитаннями, певними малюнками.

4. Правильно використовуйте рекомендований вам ігровий та різноманітний дидактичний матеріал. Заучуйте з ними напам'ять скоромовки, чистомовки, віршики, учіть уважно.

5. Прислухайтесь до порад логопеда та його настанов. Знайомтеся з методичними рекомендаціями щодо виправлення наявного мовленнєвого порушення.

6. Будьте коректними і доброзичливими. Пам’ятайте: перед вами – діти, маленькі особистості, які чекають на вашу допомогу і потребують особливого розуміння.

7. Не забувайте, що ваша похвала – поштовх до успіху.

Хай щастить вам у досягненні

поставленої мети!

 

Особливості розвитку ігор з водою для розвитку мовлення дитини

 

Ігри з водою – це театр, сфера творчої діяльності дитини де розвиваються комунікативні та мовленнєві здібності дітей. У них виникає потреба в мовленнєвому спілкуванні. Завдяки воді закріплюються мовленнєві навички.

· Ігри підсилюють бажання дитини розмовляти, забуваючи про свій недолік, Дізнаватися нове, працювати самостійно; допомагають виховувати допитливість, формувати здатність до спостереження і навички дослідницької діяльності;

· розвивають тактильну чутливість як основи «ручного інтелекту», навчають дослухатися до власних почуттів;

· сприяють гармонічному інтенсивному розвитку всіх пізнавальних функцій, мовлення і моторики;

· удосконалюють наочно-ігрову діяльність, що надалі впливає на сюжетно-рольову гру, розвивають навички соціального партнерства; формують комунікативні та особистісні якості;

· створюють сприятливу основу для розвитку емоційної сфери дитини;

· формують вміння діяти за словесними інструкціями.

 

Матеріали для ігор з водою:

Пластмасові та гумові іграшки(за лексичними темати);

предмети з різних матеріалів;

склянки, пляшки з кришками, баночки, відерця, формочки для льоду;

ложечки, сита,щіпці, піпетки, сачки;

гумові й поролонові губки тощо.

Почати гру можна з використанням казкового персонажа – Капітошка, Черепашка, Морська зірочка, Дельфін, Крапелька та інші.

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора