A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Причини мовленнєвих порушень у дітей

Дата: 23.02.2022 11:09
Кількість переглядів: 58

Що таке дисграфія

 

У класі є хлопчик, який яскраво проявляє себе на уроках, але коли справа доходить до написання робіт, у вчительки закінчуються ідеї щодо того, як їй бути. Слова її учня зливаються, букви – різних розмірів, а речення обриваються на півслові. Його контрольні з орфографії – жахливі, хоча він часто правильно читає слова вголос. Усе це починає впливати на його оцінки і самооцінку. Усе це називається дисграфією.

 

Дисграфія – розлад у навчанні, який впливає на письмо: як на фізичний процес, так і на розміщення тексту. Від психологів можна почути, що це порушення письмового висловлення. Цей стан впливає і на мисленнєві процеси, і на навички моторики. Саме тому учням важко викласти свої думки на папері. Оскільки шкільні контрольні вимагають писання в тій чи іншій формі, дисграфія може спричини проблеми з навчанням. Встановлено, що вона виникає у 4-20% людей у популяції.

Уявіть, що вам дали завдання написати коротку відповідь на запитання “Поясніть головні причини Громадянської війни ”. Більшість людей почне думати про те, що вони вивчили з цієї теми, шукаючи в пам’яті потрібні факти. Згодом вони складуть з цих фактів те, що хочуть висловити, візьмуть ручку і почнуть писати.

Учні з дисграфією в тій же ситуації стикаються з багатьма проблемами. По-перше, вони мають проблеми з організацією думок на певну тему, навіть якщо добре її знають. Тоді, коли час почати писати, їхні моторні навички створюють їм ще більшу проблему з записуванням думок. Насамкінець відповідь залишається погано висловленою і нерозбірливо написаною, яка найчастіше не відображає їхніх справжніх знань і здібностей.

ЯК РОЗПІЗНАТИ ОЗНАКИ ДИСГРАФІЇ

Майже кожному, щоб навчитись писати, потрібно багато практики. Тож як визначити, чи учню потрібно більше спроб, чи в людини дисграфія? Ось деякі ознаки для кожного віку.

Дошкільнята

Навіть до того, як діти почнуть писати, дисграфія може подавати певні сигнали. Проблеми з моторикою можуть змушувати дитину незграбно тримати олівець чи мати труднощі з поєднуванням крапочок на папері. Такі діти рідше обирають розфарбовки як розвагу, бо тримати олівець їм незручно.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора