A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кролевецький ліцей №6 Кролевецької міської ради

Фізкультурно-оздоровча робота

Бути здоровим - це природне прагнення людини.

Здоров'я означає не просто відсутність хвороб,

                                                                                       а й фізичне, психічне, соціальне благополуччя.

Здоров'я дітей - одне з головних джерел щастя батьків, педагогів та суспільства в цілому.

Дошкільний вік − це особливий період людини, коли відбувається її розвиток, формуються фізичні та психічні якості особистості, що необхідні впродовж життя. Саме тому питання зміцнення та збереження здоров'я малят завжди були і залишаються головними в освітньо - виховних програмах та спрямовані на підвищення захисних сил організму і формування культури здоров'я.

Завдання та зміст фізичного виховання в дошкільному підрозділі визначаються вимогами Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, програмою розвитку дітей від народження до шести років «Я у Світі».

Враховуючи актуальність проблеми нашого часу, та зважаючи на умови сьогодення, екологію та високий показник захворюваності дітей в країні, педагогічний колектив працює над збереженням здоров'я дітей через організацію рухового режиму, використання профілактичних оздоровчх вправ та прийомів валеологічної освіти. Педагоги прищеплюють дітям розуміння здорового способу життя, виховують у них стійкий інтерес до рухової активності, надають інформацію батькам про важливість життєво необхідних рухових умінь.

Фізкультурно - оздоровчі форми роботи з дітьми в нашому закладі включають:

  • заняття з фізкультури;
  • вправи на свіжому повітрі;
  • рухливі та спортивні ігри;
  • різні види гімнастики;
  • фізкультхвилинки, фізкультпаузи;
  • спортивні свята та розваги;
  • валеохвилинки;
  • дні здоров'я.

Провідне місце посідають заняття з фізкультури. Їх структура та дозування вправ відповідають методичним вимогам. Ці заняття з квітня по жовтень проводяться відповідно по розкладу та режиму дня на спортивному майданчику за сприятливих погодних умов. Вихователі будують заняття так, щоб вони були цікавими, заповнені ігровими сюжетами та імітаціями. В період роботи керівника музичного  заняття з фізкультури проходять під музичний супровід. Ці заняття дають можливість педагогам послідовно формувати та закріплювати рухові вміння та навички дітей.

Не менш важливі та дієві ранкова гімнастиката корегуюча гімнастика після денного сну. Ранкова гімнастика створює емоційний фон для подальшої діяльності дітей протягом дня. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, відбувається обмін речовин та формується правильна постава. Гімнастика після денного сну сприяє активізації фізіологічних процесів організму після поступового підйому дітей.

Фізкультпаузи проводяться в перерві між малорухливими видами діяльності та заняттями з метою зняття втомлюваності. Це нескладні рухові вправи або ж рухливі ігри тривалістю до 10 хвилин. Фізкультхвилинки проводяться на навчально - пізнавальних заняттях протягом 2 хвилин та відновлюють працездатність дітей для подальшої роботи.

Почесне місце в руховому житті дітей займають рухливі ігри, які організовуються на прогулянках, заняттях, на святах та розвагах, під час екскурсій та в ІІ половину дня. Протягом дня діти граються в 5- 6 ігор різної інтенсивності та рухливості.

Дитячий туризм у формі прогулянок за межі дитячого садка організовуємо кожного тижня. Такі походи дають хороший апетит, міцний сон та сприяють зміцненню здоров'я малят в рази.

Фізкультурні свята проводимо 2 рази на рік, а розваги − 1 раз на місяць. В сценарій включаємо ігри, розваги, змагання, естафети, пісні, загадки та конкурси.

Самостійна рухлива діяльність та індивідуальна робота з дітьми є також формами організації рухової активності в повсякденному житті наших вихованців.

Дні здоров'я проводимо в останню середу кожного місяця та даємо можливість дітям бути щасливими вдосталь. Освітня робота в такий день зв'язана з темою здоров'я і здорового способу життя.

В закладі використовуються нетрадиційні альтернативні технології та методики,спрямовані на зміцнення та відновлення здоров'я дітей. Це фітбол-гімнастика, дихальна гімнастика по Бутейко, хатха-йога.

В дитсадочку діє ляльковий театр, де вихователі в цікавий для дітей спосіб проводять бесіди з дітьми про здоровий спосіб життя , основи гігієни, профілактику захворювань, попередження травматизму та безпеку життєдіяльності.

Всі разом ці форми діяльності дозволяють протягом усього дня раціонально розподілити інтелектуальну та фізичну навантаженість дітей.

Батькам наших вихованців  отримують консультації про здорове харчування, вітаміни та їх значення, фізкультурно - оздоровчу роботу вдома, дихальні вправи для дітей, про ходіння босоніж, масаж кистей рук, рецепти наших бабусь та ін.

В садочку здійснюються оздоровчо - загартовуючі заходи, що доповнюють і підвищують ефективність усіх форм роботи з фізичного виховання. Вони мають два види: спеціальні та повсякденні. До повсякденних належать прогулянки на свіжому повітрі, обтирання рук та обличчя водою. А спеціальні загартувальні процедури - це сонячні та повітряні ванни, сон при відкритих кватирках.

Традиційні: ходіння босоніж по камінцях, шишках, та траві; гімнастика пробудження; гігієнічні водні процедури; масаж стоп ноги по «доріжках здоров'я»; повітряні процедури; гімнастика для очей; масаж долоньок каштанами та горіхами; вживання цибулі, фруктів, овочів, пальчикова гімнастика. Нетрадиційні: дихальна гімнастика; казкотерапія; музикотерапія.

Важлива умова для забезпечення повноцінної фізкультурно - оздоровчої роботи − це створення розвивального середовища в групах. Фізкультурний куточок містить традиційний матеріал: м'ячі, скакалки, гімнастичні палиці,кеглі, настільні спортивні ігри, розвивальні ігри, атрибути для ранкової гімнастики, рухливих ігор. Вихователі попрацювали над виготовленням нетрадиційного обладнання (килимки з гудзиками, кришками, войлочними та паралоновими слідами, масажні доріжки з каштанів, крупів, квасолі, гороху, олівців), рукавички та ін.

Однією з умов збереження та зміцнення здоров'я дитини, підвищення опору її організму до хвороб є повноцінне харчування, яке здійснюється згідно чинних норм та санітарних правил. В обов'язковому порядку є вивіска меню , графік видачі їжі, добові проби, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування. Всі продукти відповідають вимогам державних стандартів. В меню дітей є крупи, масло, риба, сири, м'ясо, овочі, фрукти, соки.

Поєднання фізичних вправ, засобів загартування та повноцінне харчування сприяє поліпшенню фізичного та психічного здоров'я вихованців.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора